-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:17218 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

حكم مرتد در اديان ديگر چيست ؟
حكم مرتد در ا د يان است . در اينجا به اختصار به ذ كر د و منبع از كتاب مقدس عهد قد يم و جديد بسنده مي كنيم . منبع عهد قد يم : سفر توريه مثني ، فصل 13، ( مشتمل بر 18 آيه ) كتاب المقد س ، ترجمه فارسي وليم گلن ، دار السلطنه لندن ، 1856 ميلادي و 1272 هجري ، ص 357 - 358الكتاب المقدس ، دار المشرق ، بيروت ، سفر تثنيه الاشتراع، الفصل 13، ص 379 - 380 اگر برادرت پسر مادرت يا پسر و يا دختر تو يا زن هم آغوش توو يا رفيق تو كه مثل جان تو است تو راا سرائيلی اغوا نموده بگويد كه برويم تاخدايان غيري كه تو و آباي تو ندانستيد عباد ت نماييم ... ) ) او را قبول مكن و او را گوش مده و چشم تو بر او رحمت ننمايد و او را متحمل مشو و وي را پنهان مدار البته او را به قتل رسان اولا دست تو به قتلش دراز شود و بعد دست تمامي قوم او را با سنگ، سنگسار نما تا بميرد به سبب اين كه جوياي اين بود كه تو را از خداوند خداي تو كه تو را از زمين مصر از خانه بندگي بيرون آورد براند تا تمامي اسراييليان بشنوند و بترسند و بار ديگر چنين امر شنيع را در ميان شما مرتكب نشوند ... منبع عهد جديد : نامه اي به مسيحيان يهودي نژاد عبرانيان ، بند 10، جمله 26 - 32 ( انجيل عيسي مسيح، ترجمه تفسيري عهد جديد، سازمان ترجمه تفسيري كتاب مقدس ، تهران ، 1357، ص 305 -306 ) اگر كسي دانسته گناه بكند و گناهش هم اين باشد كه مسيح را كه نجات دهنده او است رد كند، آن هم بعد ازاين كه با خبر شده است كه مسيح آمده است تا گناهان او را ببخشد، اين گناه با خون مسيح پاك نمي شود و د يگر راه فراري از شر چنين گناهي نيست . بلي ، راه د يگري جز اين كه انتظار مجازات وحشتناكي باشد كه از خشم و غضب شد يد خدا به او مي رسد، همان خشم و غضبي كه تمام دشمنان خدا را مي سوزاند و هلاك مي كند . كسي كه قوانين موسي(ع) را مي شكست ، اگر دو يا سه نفر به گناه او شهادت مي دادند،آن شخص بدون ترحم جابجا كشته مي شد .حالا فكر كنيد چه مجازات وحشتناك تري در انتظار كساني است كه فرزند خدا را زير پا لگد مال كرده اند و خون او را كه براي رفع گناهانشان ريخته شد، دست كم گرفته و ناپاك به حساب آورده اند، و به روح پاك خدا كه درهاي رحمت خدا را به روي عزيزان خدا باز مي كند بد گفته و بي حرمتي كرده اند! ) ) از اين دو فراز از عهد قديم وعهد جديد به دست مي آيد كه حكم ارتداد در دين يهود و مسيح مانند اسلام مرگ است . اما بايد توجه داشت كه : 1- آنچه ذكر شد از منابع موجود عهد قديم و جد يد است و به هيچ وجه نمي تواند بيانگر حكم ارتداد از ديدگاه شريعت حضرت موسي ( ع ) و عيسي ( ع ) باشد .يعني معلوم نيست شرايط ثبوت ارتداد و نوع و چگونگي قتل مرتد د قيقا آن باشد كه در اين متون آمده است . 2- تفكر حاكم بر جهان مسيحيت امروز، هرگونه دخالتي را درقانونگذاري اجتماعي از دين سلب كرده است لذا قوانين جزايي امروزكشورهاي مسيحي نمي تواند بيانگر دين مسيح حتي نزد ارباب كليسا باشد.3- فلسفه اي كه براي حكم مرتد از عهد قديم ذكر شد و نيز آنچه به عنوان عظمت گناه مرتد از عهد جديد بيان شد هر دو به شكل كاملتري در فلسفه حكم مرتد از ديد گاه اسلام تبيين شد كه مي توانيد آن را مقايسه كنيد . نتيجه آن كه حكم مرتد في الجمله در همه اديان و مذاهب قتل است و فقط در شروط آن اختلاف اند كي وجود دارد .;

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.